Co trzeba wiedzieć o białku konopnym?

Białko konopne to nic odmiennego jak element nasion konopi siewnej, jakie uzyskuje się przez mechaniczne tłoczenie nasion. W tymże przebiegu powstaje olej konopny oraz części stałe. Z owego tworzy się pastę, jaką suszy oraz mieli się na pył.

Czemu akurat konopie?

Konopie, jak się okazuje to dosyć dobry surowiec roślinny. Na polskim rynku pojawia się jeszcze więcej artykułów konopnego pochodzenia (i nie idzie tu bynajmniej o rozrywkowe wymysły, natomiast o produkty konsumpcyjne). Chociażby w popularnych dyskontach pojawiają się produkty uzyskane z konopi. Zwykle są one jednakże przede wszystkim dużym zarzewiem tłuszczu oraz błonnika, natomiast w mniejszym stopniu – białka. Tymże jednak konopie wyróżniają się dosyć dużą wartością odżywczą oraz to głownie tenże fakt odpowiada za jeszcze większe zainteresowanie ich wartościami.

Kto powinien zainteresować się białkiem konopnym?

Białko z nasion konopi to artykuł dedykowany dla wszystkich osób, jakie pragną podnieść ilość aminokwasów w diecie. Stanowi opcję dla białka sojowego (jakie nie powinno być wykorzystywane w nadmiarze poprzez panów) i białka pochodzenia zwierzęcego.

Białko dostarcza zdrowej energii osobom odchudzającym się, jakie uprawiają sport.

Kiedy jesteś na diecie oraz aktywnie trenujesz, niezwykle łatwo pojawiają się niekorzystne symptomy, takie, jak wypalanie mięśni zamiast tłuszczu oraz ogromne przemęczenie. Białko z konopi może zmienić posiłek, gdyż zapewnia długie poczucie sytości oraz zawiera niewiele kalorii.

Białko konopne – wykorzystanie

Białko wychodzące z konopi zaleca się przede wszystkim osobom, jakie interesuje zdrowe odżywienie oraz odnowa mięśni. Więc chętnie stosowane jest ono w diecie sportowców, dzieci i osób po zabiegach leczniczych. Każda osoba chcąca wybudować masę mięśniową, czy podtrzymać ją na właściwym poziomie winna systematycznie jeść białko można w aminokwasy niezbędne do właściwego działania organizmu. Bez wątpienia sprawdzi się ono w diecie osób planujących zmianę stylu życia. Gdy nie wyobrażasz sobie dnia bez kubka kawy to proteina białkowa prawdopodobnie sprawdzi się jako jej substytut. Rezultatem nie będzie krótki wzrost siły, natomiast jej całodniowa porcja, jaka da nam energii do pracy i nauki. Białko konopne włączyć w dietę winni wegetarianie i weganie, ponieważ jest znakomitą opcją dla ryb oraz mięsa.

Białko konopne – porcjowanie

Nie podlega wątpliwości, iż smak białka zwierzęcego łatwiej jest potwierdzić. W proszku konopnym daje się odczuć asteniczny posmak; też jego twardość oraz odcień mogą pozostawiać wiele do życzenia. Owego drogocennego proszku można jednakże używać jako dodatku do potraw. Idealnie sprawdza się w koktajlach.

 

 

Źródła cukru w cukrze

Cukier zabija – każdy to wie. Od dziecka słyszymy, żeby go nie jeść. I nawet jeśli nie słodzimy herbaty czy kawy, staramy się nie jeść słodyczy, nie sposób uniknąć cukru – jest dodawany niemal do wszystkich produktów spożywczych, w końcu to dobry konserwant i polepszacz smaku. Nadmiar cukru w diecie może powodować zmęczenie, zawroty głowy, stres, a nawet depresję. Zaobserwowano również negatywny wpływ na mózg –  zmniejsza zdolność zapamiętywania i koncentracji. Poza tym nie od dziś wiadomo jak niekorzystnie cukier oddziałuje na zęby i trzustkę, a także przyrost masy ciała. W przypadku dzieci sacharoza wywołuje nadpobudliwość. Czy to oznacza, że powinniśmy całkowicie wyeliminować cukier z naszej diety?

Po co nam cukier?

Cukry stanowią główne źródło energii. Ponadto są łatwo przyswajalne, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego, komórek szpiku i krwinek czerwonych, oddziałują na zmysły, nadając produktom smak, barwę i konsystencję. Dlatego należy odróżnić rafinowany cukier spożywczy od węglowodanów, które dostarczamy do organizmu wraz z pokarmem i które są nam potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Czy istnieje zdrowy cukier? A może trzeba się z nim pożegnać?

Czym słodzić?

Okazuje się, że można znaleźć zdrowe i naturalne zamienniki tradycyjnego cukru. Poniżej kilka przykładów.

– Ksylitol – wytwarzany z drzew brzozy lub kukurydzy. Wyglądem i smakiem przypomina zwykły cukier (sacharozę), jednak ma o połowę mniej kalorii i znacznie niższy indeks glikemiczny. Wykazuje działanie przeciwpróchnicze i nie powoduje rozwoju grzybów i drożdżaków w organizmie. Niestety jest dość drogi, a u niektórych osób może powodować problemy gastryczne.

– Stewia – to roślina o wyjątkowo słodkich liściach, pochodząca z Ameryki Południowej. Jest duża słodsza od cukru, a przy tym nie ma żadnych kalorii. Stewia nie powoduje wahań cukru we krwi, obniża ciśnienie i nie powoduje próchnicy. Ponadto zawiera witaminę C, wapń, potas, żelazo i kwas foliowy.

– Syrop klonowy – produkowany z soku klonowego. Nie powoduje alergii, dlatego jest dobrą alternatywą dla osób uczulonych na miód. Działa przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo, a zawarte w nim antyoksydanty działają przeciwnowotworowo. Jest źródłem witamin A, B, C, a także pierwiastków cynku, manganu, magnezu.

– Syrop daktylowy – otrzymuje się z zagęszczonego miąższu owoców palmy daktylowej. Zawiera potas,magnez i wapń, a także witaminy A, C i E. Ze względu na duży indeks glikemiczny, nie jest polecany dla osób z cukrzycą, osób z otyłością i diabetyków.

– Miód – oprócz słodyczy, działa również bakteriobójczo, pomaga leczyć przeziębienia i schorzenia układu pokarmowego. Nie poleca się go cukrzykom i alergikom.

 

 

Stanlab Witamina C – czysta forma witaminy

Stanlab Witamina C to jedna z najczystszych form witaminy C dostępnych na rynku. Witamina C to inaczej kwas l-askorbinowy, znany ze swoich właściwości antyoksydacyjnych, prozdrowotnych i zapobiegawczych. Można ją wykorzystać na wiele sposobów. W przemyśle wykorzystywana jest jako składnik kosmetyków oraz środków czystości. Stanlab Witamina C to kwas l-askorbinowy w proszku od polskiego producenta gotowy do analizy chemicznej.

Witamina C to silny antyoksydant chroniący przed zachorowaniem na przewlekłe choroby.

Witamina C ze względu na bycie silnym antyoksydantem, może być uznana za jeden z najlepszych suplementów stosowanych w prewencji chorób. Antyoksydant to taki związek chemiczny, który wzmacnia układ odpornościowy przez redukcję wolnych rodników w organizmie człowieka.

W celu zapobiegania nagromadzenia zbyt dużej liczby wolnych rodników powodujących stres oksydacyjny warto zażywać antyoksydanty takie jak witamina C.

Witamina C na poprawę pamięci i spowolnienie procesów starzenia się

WItamina C może zostać wykorzystana w celu polepszenia pamięci i zdolności poznawczych.

Na całym świecie ponad 35 milionów ludzi ma do czynienia z przewlekłymi chorobami utrudniającymi płynne i sprawne myślenie, a w tym zapamiętywanie.

Spowodowane jest to również stresem oksydacyjnym, którego nadmiar przyczynia się do stanów zapalnych w okolicach mózgu, kręgosłupa i nerwów, czyli po prostu w układzie nerwowym. Aby temu zapobiec, warto zacząć zażywać antyoksydanty w rozsądnych dawkach.

Nie chcesz się przeziębiać? Zażywaj witaminę C!

Stanlab witamina C może być stosowana zapobiegawczo (nie w leczeniu) przeciwko przeziębieniom. Mimo iż witamina C nie da nam przysłowiowego „zdrowia jak ryba”,  z pewnością jej zażywanie przyczyni się do krótszego czasu trwania choroby i wzmocni układ odpornościowy.

Witamina C na inne schorzenia

Witamina C jest mniej znana ze swoich innych dobroczynnych właściwości prozdrowotnych. Może pomóc między innymi w leczeniu:

  • wysokiego poziomu cholesterolu frakcji LDL,
  • nadciśnienia tętniczego,
  • niektórych chorób układu kostno-stawowego.

Inne informacje na temat witaminy C

Witamina C to witamina rozpuszczalna w wodzie. W dużych ilościach może zostać pozyskana z suplementów, a także poprzez konsumpcję ogromnej ilości warzyw.

Jej stosowanie związane jest z:

  • lepszą przyswajalnością żelaza,
  • redukcją szans zachorowania na przewlekłe choroby układu nerwowego i układu kostnego,
  • redukcją szans zachorowania na choroby serca,
  • redukcją szans zachorowania na demencję i inne choroby wieku średniego.

Warto wiedzieć, że zbyt duża konsumpcja witaminy C może nieść ze sobą niepożądane skutki uboczne. Nie zaleca stosowania się wysokich dawek witaminy C (więcej niż 2 gramy w ciągu doby) bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem.